SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número32Revisión bibliográfica de la aplicación de la metodología DEA en Colombia por actividad económicaLa noopolítica como mediación en el análisis de las competencias ciudadanas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Civilizar Ciencias Sociales y Humanas

versión impresa ISSN 1657-8953

Resumen

PADILLA BELTRAN, José Eduardo  y  SILVA CARRENO, Wilmer Hernando. Impact of ICT in teachers' social representations in the b-learning mode. Civilizar [online]. 2017, vol.17, n.32, pp.161-170. ISSN 1657-8953.  https://doi.org/10.22518/16578953.824.

This research article gives an account of the meaning, scope and impact of information and communication technologies (ICT) in the configuration of those social representations of teachers who manage and guide training processes in the b-learning mode in higher education. Through semi-structured interviews, the configuration of the results was developed through hermeneutical triangulation as a methodological process, and from this the impact of ICT in these social representations was analyzed from a socio-critical pedagogy approach. It is concluded that the b-learning modality requires its own conceptual and epistemological foundation, beyond its operability, that is, it is far from.

Palabras clave : B-learning; ICT; teacher; social representations; socio-critical pedagogy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )