SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número34Neuroaprendizaje, una propuesta educativa: herramientas para mejorar la praxis del docenteMemorias sociojurídicas de Medellín y Antioquia. Análisis del relato “negro” como evidencia de fuente real del derecho índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Civilizar Ciencias Sociales y Humanas

versión impresa ISSN 1657-8953

Resumen

HERNANDEZ SILVA, Daniela. School ethnography of the cellphone as a resource for building scape spaces. Civilizar [online]. 2018, vol.18, n.34, pp.167-178. ISSN 1657-8953.  https://doi.org/10.22518/usergioa/jour/ccsh/2018.1/a11.

This paper socializes the results of an ethnographic research that approach the cellphone use as a lens to analyze the teenager’s socialization dynamics in a private School of Bogotá. To this end, interactions within and outside the classroom were considered, encompassing both regulated and informal spaces. The analysis of these scenarios showed that the use of the mobile phone has a high social attractiveness for adolescents, giving to it a place even in spaces where it is prohibited and inscribing its use in what is called here escape spaces.

Palabras clave : school; regulation; cellphone; escape spaces; teenagers.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )