SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número2Disciplina, saber y existenciaLa formulación de la política pública de juventud de Bogotá 2003-2012: un ejercicio de democracia participativa y de construcción de futuro índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715Xversión On-line ISSN 2027-7679

Resumen

ERAZO, Edgar Diego. Contexto de crisis de sentido y su relación con el desarrollo moral en la escuela colombiana. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2004, vol.2, n.2, pp.83-102. ISSN 1692-715X.

School interactions have the potential to promote students' moral development, in a context of moral crisis which goes beyond local situations. This essay refers initially to the crisis of the moral sense in Western cultures, from the point of view of the socialization process. It proposes a renewal of educational processes in moral education, emphasizing the importance of moral autonomy. This proposal aims at the formation of citizens capable of constructing a just and equitable society which includes those who have been historically excluded. The conceptual framework of the proposal is the theory of cognitive development and a consideration of moral sentiments.

Palabras clave : Moral Development; Crisis of Sense; School Scenarios; Moral Autonomy; Cognitive Development; Moral Feelings.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons