SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número2El Proceso de Permanencia en las Calles: Niños de la Calle en Ciudad de MéxicoLa calidad del Jardín maternal y su influencia en el desarrollo cognitivo de los niños y niñas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715Xversión On-line ISSN 2027-7679

Resumen

MESA, Ana María  y  GOMEZ, Ana Cristina. Metalization as a strategy to promote mental health in premature babies. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2010, vol.8, n.2, pp.835-848. ISSN 1692-715X.

This paper aims to show the importance of intervention with mother of preterm infants, as a strategy for the promotion and prevention in mental health. It suggests metalizing as a way to help mothers to be able to think and contain the emotional experience of the baby and also be aware of the interaction between their minds. First, it focuses on the issue of the premature babies and their mothers in the Intensive Care Units Neonatal NICU because adverse conditions make them a high risk population in mental health. Then it shows the importance of the concepts of bonding, attachment and metalization and its possible impact on the development of the child. Finally, it presents the aims and also highlights some principles that may guide programs in order to encourage development of an adequate mentalization or reflexive capacity in preterm mothers.

Palabras clave : Prevention; Mental Health; Prematurity; Mentalization.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons