SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Apego: representaciones de educadoras de párvulos en jardines infantiles en Temuco, ChileConcepciones de infancia en una escuela con altos índices de violencia escolar de estudiantes a profesores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

GARZON-DIAZ, Karim. A political position on disability based on children’s discourse. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2016, vol.14, n.2, pp.1131-1144. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.14217030415.

This article presents a synthesis of research carried out on the children’s discourse on disabilities, contrasted with theoretical and social scenarios on disability based on the meaning of language, social participation and their implications for the formulation and implementation of public policies. The article uses discourse analysis as a methodological strategy and public policies as an alternative to social transformation. The contributions of the discourse are reflected in the logic used to design public policy as a form of institutionalizing disability and social contributions of children and language is identified as a determinant for social coexistence.

Palabras clave : Childhood; discourse; persons with disabilities; public policy.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons