SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Tutorías y estipendio mensual: contribuciones a la trayectoria universitaria de jóvenes en situación de vulnerabilidadCondición juvenil y drogas en universitarios: El caso de una universidad regional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

PAVEZ-SOTO, Iskra; LEON-VALDEBENITO, Carolina  y  TRIADU-FIGUERAS, Verónica. University students and the environment in Chile: Perception and behaviour. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2016, vol.14, n.2, pp.1435-1449. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.14237041215.

Concern about the environment in Chile has increased during recent years among university students, a key social actor that has the ability to influence public debate. This survey analyses the perceptions, attitudes, knowledge and pro-environmental behaviour of a group of university students from Santiago. We concluded that 76% of the university students that participated in the study have a negative perception of urban environment due to air pollution. Also we found that the public spaces have been polluted and degraded around socially excluded areas. In spite of attitudes concern, environmental education demands and strong environmental knowledge, only 23% of university students have developed pro-environmental behaviour such as political advocacy, recycling or awareness activities.

Palabras clave : Young; environment; perception.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons