SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1Prácticas espaciales de infancias en edificio de gran altura y densidad habitacionalPaternidad adolescente: significados y prácticas desde una perspectiva socioconstruccionista índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715Xversión On-line ISSN 2027-7679

Resumen

CAMPOS-BUSTOS, Juana Lorena. Social representations of Haitian migration in Chilean schools. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2022, vol.20, n.1, pp.123-144.  Epub 25-Feb-2022. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/rlcsnj.20.1.4712.

This research begins with the following question: How do Chilean school children in a public primary school in Santiago represent their Haitian migrant classmates? A quantitative approach was with a survey selected as the main data collection tool. The variables included gender and year level. The results show that female students and those aged between 6 and 9 tend to socially represent Haitian students in an evaluative manner while male students and those aged between 10 and 15 tend to generate prejudiced and dismissive representations of migrants.

Palabras clave : Social representations; migrant; intercultural education; childhood.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )