SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33¿LA INDETERMINACIÓN DEL MONARCA? MOTIVOS PARA UNA REVISIÓN DE LOS PRINCIPIOS DE LA FILOSOFÍA DEL DERECHO DE HEGELINVOLUCRARSE ACTIVAMENTE EN LA VIDA EN COMÚN: UNA INVITACIÓN DESDE LA NOCIÓN DE AMISTAD EN GADAMER índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Eidos

versión impresa ISSN 1692-8857versión On-line ISSN 2011-7477

Resumen

BELGRANO, Mateo. Temples and Divinities. The Role of the Gods in "The Origin of the Work of Art". Eidos [online]. 2020, n.33, pp.170-194.  Epub 23-Mayo-2021. ISSN 1692-8857.

In this essay I try to demonstrate that the concept of God in "The Origin of the Work of Art" by Martin Heidegger does not refer to a divine-religious figure but must be framed within the Leitmotiv of all his philosophy, the question of being. The hypothesis to be defended will be the following: Heidegger uses the notion of "god" to describe the process of founding a space of meaning. First, I will analyze some counter arguments to this hypothesis (Guerrero, Kockelmans and von Herrmann), according to which Heidegger would be talking about the possibility that art reconnects us with the gods as such. Then, I will move on to the main argument in which I will link the essay on art fundamentally with the seminary on Parmenides (GA 54) to show how the notion of God is linked to the concept of being and meaning (Sinn).

Palabras clave : Gods; work of art; being; meaning; religion.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )