SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número26DISPOSICIÓN A PAGAR POR EL SERVICIO DE UN TREN RÁPIDO ENTRE BARRANQUILLA Y CARTAGENAPRONÓSTICO DE LA DEMANDA MENSUAL DE ELECTRICIDAD CON SERIES DE TIEMPO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista EIA

versión impresa ISSN 1794-1237

Resumen

DIAZ LEON, Christian Andrés; HINCAPIE MONTOYA, Edwin Mauricio; GUIRALES ARREDONDO, Edison Andrés  y  MORENO LOPEZ, Gustavo Adolfo. DESIGN AND DEVELOPMENT OF AN INTERACTION SYSTEM IN ORDER TO BE IMPLEMENTED IN A SMART CLASSROOM. Rev.EIA.Esc.Ing.Antioq [online]. 2016, n.26, pp.95-109. ISSN 1794-1237.

Smart Classrooms are a new educational paradigm aimed to determine, by a set of sensors, what is happening in the classroom and from this information and using artificial intelligence strategies infer what methodological variations or content must be applied by the teacher, in order to optimize the pedagogical practices. An important component of these classrooms is the use of new interaction strategies that facilitate the use of educational content. This paper describes the design and development of an interaction system, which uses different strategies to interact with contents proposed for the smart classroom. These interaction strategies are based on gestures, interactive surfaces and gestural touch. Finally, the article proposes experimental tests to validate the different forms of interaction described.

Palabras clave : Smart classrooms; Human computer interaction; Gesture recognition; Interactive surfaces.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons