SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número1Creación y gestión de microempresas en el salón de clase: opiniones de estudiantes y profesores participantes en el Programa Emprender en la EscuelaEl Inventario de Estrategias de Autorregulación: traducción al español, características psicométricas preliminares y su relación con variables sociodemográficas en una muestra de estudiantes universitarios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Avances en Psicología Latinoamericana

versión impresa ISSN 1794-4724

Resumen

ALBUQUERQUE, Cristina P. Rapid Naming: The Importance of Different Reading and Spelling Dimensions. Av. Psicol. Latinoam. [online]. 2017, vol.35, n.1, pp.43-60. ISSN 1794-4724.  https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/apl/a.3715.

This research extends the empirical evidence regarding the influence of rapid naming on the acquisition of reading and spelling of European Portuguese in third and fourth grade children. In reading, it addresses different dimensions (accuracy and fluency) and materials (words, pseudowords, and text) and it controls the influence of phonological awareness. In spelling, it addresses the accuracy and the fluency in the codification of words and pseudowords and it controls the influence of phonological awareness and handwriting fluency. In reading, rapid naming explained higher variance percentages in fluency than in accuracy. The main effect was registered on text reading fluency by a RAN digit test. In spelling, rapid naming predicted a small, but significant, percentage of word spelling fluency

Palabras clave : Rapid naming; reading; spelling; Portuguese.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons