SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2Componentes de dificultad de tareas de razonamiento deductivo aplicando el modelo LLTM de FischerPropuesta de evaluación neuropsicológica para casos donde exista una alteración en la percepción musical índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Diversitas: Perspectivas en Psicología

versión impresa ISSN 1794-9998

Resumen

HURTADO OSORIO, Gladys Elena. Effect of active teaching strategies in the attitudes towards chemistry and their interaction with cognitive style. Divers.: Perspect. Psicol. [online]. 2015, vol.11, n.2, pp.245-259. ISSN 1794-9998.  https://doi.org/10.15332/s1794-9998.2015.0002.06.

This article shows and analyzes the effects on attitudes towards learning chemistry with the application of three didactic teaching strategies (problem-based learning -PBL-, guided discovery learning -ADG- and teaching for understanding -EPC-) in three groups of high school students, differentiated by their cognitive style field dependence-independence. In order to study the attitudes, the IAQ tool was used for determining attitudes in three dimensions: emotional, attitudinal and cognitive. The results showed among others a significant correlation between attitudes on cognitive and cognitive style dimension DIC.

Palabras clave : attitudes; DIC cognitive styles; teaching strategies; teaching for understanding; problem-based learning; guided discovery learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )