SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número27SECTOR COLOMBIANO DE CUERO, CALZADO Y MARROQUINERÍA: UN ANÁLISIS DE LA DINÁMICA COMERCIAL Y LAS VENTAJAS COMPARATIVAS RESPECTO A VENEZUELA (1995-2017)LOS FACTORES DETERMINANTES DEL VOTO: POR QUÉ EL VOTO OBLIGATORIO NO ES LA SOLUCIÓN AL ABSTENCIONISMO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista republicana

versión impresa ISSN 1909-4450versión On-line ISSN 2256-5027

Resumen

BLANCO SUAREZ, Jorge Orlando; ACOSTA RIANO, Yurany  y  GUZMAN PABON, Johanna Marcela. Learning norms in school: senses and meanings from a multiscale perspective. The case study of Benjamin Herrera School in Bogotá D. C. Rev. repub. [online]. 2019, n.27, pp.167-188. ISSN 1909-4450.  https://doi.org/10.21017/rev.repub.2019.v27.a72.

The present text shows the results of the pedagogical research obtained across the development of the project «The norms learning of in the political formation of the students», realized in the year 2017-2018 in the technical school Benjamín Herrera in Bogota. The problem was about the different readings (meanings) that young people construct from different expressions of the social norm, taking into account the learning of them, which occurred in different scenarios such as family, school and society, and that are reflected in the daily use that this gives to the rules.

Palabras clave : The learning of norms; school; political socialization; multi-scalar methodology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )