SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32EL ENFOQUE DE LAS NACIONES UNIDAS EN LA REFORMA AL SECTOR SEGURIDAD (RSS) EN HAITÍ Y LA CONTRIBUCIÓN DESDE COLOMBIAEL CONTROL FISCAL AL PRESUPUESTO PARTICIPATIVO DE MEDELLÍN. UN ABORDAJE DESDE LOS MODELOS DE ADMINISTRACIÓN PÚBLICA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista republicana

versión impresa ISSN 1909-4450versión On-line ISSN 2256-5027

Resumen

RAMIREZ CARVAJAL, Diana; GUERRA MORENO, Débora  y  FRANCO RAMIREZ, Vanessa. The substantial codified norm in the education of lawyers of the 21st century and the imperative of the sustainable development goals (SDGS). Rev. repub. [online]. 2022, n.32, pp.143-178.  Epub 18-Sep-2022. ISSN 1909-4450.  https://doi.org/10.21017/rev.repub.2022.v32.a121.

The correct application of the law depends to a large extent on a good legal education, which must be reformulated around the new dimensions of global justice and the ODS, unmasking the emotional and ideological veils, inherited from the codifications of the 19th century.

This article highlights the importance of untying the history of legal education, strengthening the study of the process and the evidence for the judicial justice of the 21st century, which must revolve around the 2030 Agenda.

Strengthening procedural guarantees, deepening argumentation, epistemology, logic and philosophy, will lead the lawyer of the future to work for a healthy coexistence and a more just world.

Palabras clave : legal education; substantial law; procedural law; ODS; Agenda 2030.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )