SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número21Integración de estrategias didácticas y neurocientíficas para mejorar la motivación y el aprendizaje en cursos de química básicaUn estudio sobre algoritmos basados en restricciones: objetivos ingeniería de tráfico y calidad de servicio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Entre Ciencia e Ingeniería

versión impresa ISSN 1909-8367

Resumen

MURCIA, E.  y  HENAO, J. C.. Preliminary results of the strategy for the use of robotic devices in the teaching of mathematics. Entre Ciencia e Ingenieria [online]. 2017, vol.11, n.21, pp.95-102. ISSN 1909-8367.

This article presents the preliminary results of the intervention process to different groups of students enrolled from 7th to 9th grades in different educational institutions of the municipalities of Pereira and Dosquebradas, activity that meets the first objective in the project called "Teaching to promote mathematical thinking by using lego devices" and refers to" conduct an assessment on the development of mathematical thinking in students in basic education IE municipalities of Dosquebradas and Pereira.

Palabras clave : learning; formal logic; natural logic.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )