SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número25Sujeto, conocimiento y verdadEscuchando a las víctimas del conflicto armado colombiano: la experiencia de un dispositivo de atención psicosocial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


CS

versión impresa ISSN 2011-0324

Resumen

LOZANO-GARCIA, JENNY ALEXANDRA  y  CASTELAR, ANDRÉS FELIPE. Recognition of Sexual Diversity in Schools: Some Paradoxes. CS [online]. 2018, n.25, pp.51-79. ISSN 2011-0324.  https://doi.org/10.18046/recs.i25.2220.

This article analyzes the level of recognition of sexual and gender diversity within an educational context; taking the school as an institution that trains subjects from a uniformity of knowledge and expected behaviors. To accomplish this, it explores the «theories» that arise in the teachers of one public school in Cali, Colombia to explain sexual diversity, understood as events that come to interrupt institutional stability, and seeks to understand the positions they take with regard to the sexual identity of the students.

Palabras clave : Educational context; Sexual diversity; Teachers; Gender; Recognition.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )