SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1Selva Mater: crisis ambiental y modernidad, capitalismo y energía, desarrollo y espíritu humanoEl que es Nasa resiste índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Aletheia. Revista de Desarrollo Humano, Educativo y Social Contemporáneo

versión On-line ISSN 2145-0366

Resumen

MENDEZ, Carlos A  y  MESA, Ángela M. Ethnographic exploration of coexistence practices: Action-research experience in the educational institution Ciudad de Villavicencio. Aleth. rev. desarro. hum. educ. soc. contemp. [online]. 2015, vol.7, n.1, pp.88-103. ISSN 2145-0366.

The article is the result of a qualitative case study with ethnographic methodology, which intended to promote the systematization and formation of teacher’s action research groups regarding the phenomena and coexistence practices in the educational institution Ciudad de Villavicencio. This article presents conclusions and discussions from the deep analysis of an interview carried out with the Coexistence Coordinator, Esperanza Quintero. The interview is the starting point towards the reflection about the research cooperation possibilities between the roles of Coexistence Coordinator and Scholar Orientation in the context of public education in Bogotá.

Palabras clave : Scholar orientation; coexistence; actionresearch; game; participation.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons