SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número1El antimilitarismo como postura de vida que habita y transita los cuerpos de jóvenes en un colectivo colombiano índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Aletheia. Revista de Desarrollo Humano, Educativo y Social Contemporáneo

versión On-line ISSN 2145-0366

Resumen

ARIAS GOMEZ, Diego H.. Purposes of Teaching Social Sciences and History. An Approach from Teacher's Accounts. Aleth. rev. desarro. hum. educ. soc. contemp. [online]. 2017, vol.9, n.1, pp.18-37. ISSN 2145-0366.

This article sets out the aims of teaching Social Sciences and History in Colombia in the last decades, based on the accounts of a group of teachers in practice compiled in 2015. According to this approach, three main perspectives were identified regarding the sense of Social Sciences at school: disciplinary, axiological and social transformation. These nuances dialogue with the country context and evidence a struggle to establish the legitimacy of social-historical knowledge susceptible of being taught in school.

Palabras clave : teaching of social sciences; history teaching; school in Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )