SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número23La lengua andwa: una experiencia en documentación y reapropriación lingüística a través de la educaciónCompetencias científicas que propician docentes de Ciencias naturales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

CASTRILLON DIAZ, Luis Eduardo  y  ALVAREZ SANTOYO, Juan Hildebrando. Impact of Digital Citizen Program in incorporating ICT in the teaching process in some teachers of Centro de Comercio School from Piedecuesta, Santander. Zona prox. [online]. 2015, n.23, pp.118-130. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.22.5832.

This paper shows the results of a research, which assessed the impact of Digital Citizen Program in incorporating ICT in an institution from Piedecuesta, Santander (Colombia). The research used a qualitative methodology with data collected from teachers, ICFES, academic system and institution’s area plans, compared with the curriculum of the course ICT competent official teachers. Results indicates that the impact has been positive (except in Mathematics) in the quality of state tests.

Palabras clave : digital citizen; digital skills teachers; primary and secondary education; Information Technology and Communications (ICT).

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )