SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número24Hacia una resolución efectiva de conflictos en las aulas universitarias: Ejemplos a través del debate cooperativoLa importancia e impacto de la lectura, redacción y pensamiento crítico en la educación superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

RONCANCIO GONZALEZ, Henry. Vital routes in students’ drop-out. Re-thinking the construction of life projects in university education in the Institucion Educativa de Envigado. Zona prox. [online]. 2016, n.24, pp.115-127. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.24.8726.

Abstract The drop-out phenomenon has acquired importance in education indexes of developing countries, firstly, for what it represents in economical figures and secondly in coverage and educative quality. However, it is still evident that we have forgotten the subject who experiments the dropping-out, people with a history to be narrated, in which they have something to share, life projects, life trajectories which are shaped and (re)shaped in the time and which are vital in the human being existence. In sum, this article schematizes a humanistic reflection about the life itself of those who have studied in higher education institutions, and has experimented drop-out experience.

Palabras clave : education; drop-out; life projects; life trajectories; narrative; human face.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons