SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Evaluación de un programa de cualificación a agentes educativos de la primera infanciaEL TEOREMA DE PITÁGORAS EN EL MARCO DEL MODELO DE VAN HIELE: PROPUESTA DIDÁCTICA PARA EL DESARROLLO DE COMPETENCIAS EN RAZONAMIENTO MATEMÁTICO EN ESTUDIANTES DE NOVENO GRADO DE LA INSTITUCIÓN EDUCATIVA ANNA VITIELLO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

RAMIREZ QUINTERO, SAMUEL DARÍO. DIDACTIC STRATEGIES TO STRENGTHEN CITIZEN THINKING IN THE NINTH GRADE STUDENTS FROM THE ANNA VITIELLO EDUCATIONAL INSTITUTION. Zona prox. [online]. 2019, n.30, pp.20-32.  Epub 30-Mar-2020. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.30.373.18.

This article presents how citizen thinking can be strengthened and especially the component knowledge of citizen competencies, through the implementation of instructional strategies, with the students of the ninth course B, on the subject of social sciences, the institution educational Anna Vitiello of the municipality of Patios, North of Santander, Colombia. Framed in the non-participative action research methodology, in this work the results achieved show that students can experience dense and formal knowledge, associated with the responsible exercise of citizenship, thanks to the implementation of activities creative activities that allow them to develop their ideas and criteria to analyze the frame of reference offered by the norm and encourage their commitment and social participation.

Palabras clave : Didactic strategies; civic competence; knowledge.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )