SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número40El desarrollo de un enfoque crítico en la enseñanza del español como lengua extranjera: creencias docentesEstudiantes-profesores de lenguas extranjeras: disposiciones para la construcción de paz en Colombia desde las aulas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Zona Próxima

versión On-line ISSN 2145-9444

Resumen

ROOHA-BERNAL, NICOLÁS; VALBUENA-GARCIA, LEIDY MARCELA  y  CASTILLO, RIGOBERTO. Arts-Based Teaching in E.L.T.: A Review of Concepts and a Proposal of Integration. Zona prox. [online]. 2024, n.40, pp.171-193.  Epub 02-Mayo-2024. ISSN 2145-9444.  https://doi.org/10.14482/zp.40.825.478.

This article reports a study about the intersection between Arts-Based and English Language Teaching. The literature review and proposal discuss the promotion of creativity in a pedagogical intervention consisting of sixteen sessions, divided into two cycles, that combine visual arts, music, acting, and literature. In the qualitative action research, 35 second graders between the ages of 7 and 9 participated. The findings suggest that Arts-Based Teaching fosters the combinational, exploratory, and transformational dimensions of creativity and enhances English language development. We propose a syllabus that contributes to holistic education. An Art-Based curriculum should promote considerable progress in the creative dimensions which deal with combinational, exploratory, and transformational thinking.

Palabras clave : Arts-Based Teaching; arts in E.L.T.; creative dimensions; creativity; English Language Teaching.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )