SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número15El factor competencial como motor de emprendimientoLa construcción de las diferencias de género en el discurso del emprendimiento. Aspectos psicobiológicos, culturales y familiares índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Suma de Negocios

versión impresa ISSN 2215-910Xversión On-line ISSN 2027-5692

Resumen

RUBIO-BANONA, Alicia  y  ESTEBAN-LLORET, Nuria. Cultural factors and gender role in female entrepreneurship. suma neg. [online]. 2016, vol.7, n.15, pp.9-17. ISSN 2215-910X.  https://doi.org/10.1016/j.sumneg.2015.12.002.

Women play an important role in entrepreneurship although feminine entrepreneurship is lower than masculine entrepreneurship. However, the distance between both entrepreneurship rates (male-female) varies across countries because of the influence of different roles and stereotypes on entrepreneurial behavior. In order to understand those differences, this paper analyzes the distance between male and female entrepreneurship from a cultural perspective in 55 countries. Findings show that there is no clear relation between country masculinity and gender entrepreneurship breach.

Palabras clave : Gender role; Female entrepreneurship; Masculinity.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )