SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número11INCIDENCIA DEL ABORDAJE DE UNA CUESTIÓN SOCIO-CIENTÍFICA EN LA ALFABETIZACIÓN CIENTÍFICA Y TECNOLÓGICA DE JÓVENES Y ADULTOSREPRESENTACIONES SOCIALES DE DOCENTES DEL PROGRAMA ONDAS EN RELACIÓN A LA INVESTIGACIÓN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

DAVILA SANABRIA, Doris Teresa; GALVIS ALVAREZ, Aura Cecilia  y  VIVAS GRANADOS, Rolando. Web Site as a Strategy in the Education for Sustainability. Prax. Saber [online]. 2015, vol.6, n.11, pp.115-138. ISSN 2216-0159.

In this paper the theoretical and methodological aspects in creating learning environments through the design and the implementation of a website to support research processes conducted in the school vegetable garden are presented. The methodological design was framed in the participatory action research with education and teaching strategies based on the use of information and communication technology (ICT), generating along with children and parents, learning environments that are constitute as tools in teaching education for sustainability.

Palabras clave : website; teaching strategy; education for sustainability.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )