SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número11SITIO WEB COMO ESTRATEGIA DE ENSEÑANZA EN LA EDUCACIÓN PARA LA SOSTENIBILIDADREFLEXIONES PREVIAS HACIA LA INTEGRACIÓN DE NUEVAS TECNOLOGÍAS EN EL CURRÍCULO DE LENGUAS EXTRANJERAS DE LA FORMACIÓN INICIAL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

NORATO QUEVEDO, Nancy Paola  y  PEDRAZA JIMENEZ, Yamile. Social Representations of Ondas Program Teachers About Research. Prax. Saber [online]. 2015, vol.6, n.11, pp.139-169. ISSN 2216-0159.

This article makes known the results of the research on the social representations (SR) regarding the opinion and the stereotype teachers from the central province of Boyacá, belonging to Ondas program, have about the term research. The method used was a case study, and the in-depth interview validated by experts was the instrument. The interviewee's experiences, which reveal the social representations built about research, are considered in the results. This paper describes, analyzes, and interprets the results of the teacher's SR and their possible implications when researching on education processes.

Palabras clave : teacher education; basic research; social representation.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )