SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.6 número11REPRESENTACIONES SOCIALES DE DOCENTES DEL PROGRAMA ONDAS EN RELACIÓN A LA INVESTIGACIÓNCTS en la Situación de Estudio: Desarrollo del Currículo y Formación de Profesores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

MIRANDA MONTENEGRO, Iván Ricardo. Preliminary Thoughts Toward the Integration of New Technologies in Foreign Language Curriculum for Early Education. Prax. Saber [online]. 2015, vol.6, n.11, pp.171-194. ISSN 2216-0159.

The article presents a series of conceptual considerations that involve the review of the language education policy in Colombia, in terms of teaching and learning a foreign language as well as the need to implement new technologies in education. Similarly, some reflections about the impact of new technologies on the early education are presented. Finally, a proposal of curricular integration of new technologies in the approaching process to the foreign language is outlined, in light of the growing boom in the development of bilingualism and multilingualism projects in the current world.

Palabras clave : new technologies; foreign language; early education.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )