SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2Innovación educativa para la formación de trabajadores sociales en una universidad españolaLa reflexividad de una practicante de Trabajo Social sobre la política pública de restitución de tierras índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Trabajo social

versión On-line ISSN 2256-5493

Resumen

PERALTA SANCHEZ, Juan David. Popular Education and Community Justice. Reflections from the Perspective of Social Work. Trab. soc. [online]. 2018, vol.20, n.2, pp.119-138. ISSN 2256-5493.  https://doi.org/10.15446/ts.v20n2.74308.

This theoretical reflection article starts out with a comparison between social pedagogy and popular education, from the perspective of Social Work. It then goes on to situate that reflection in scenarios where community justice is applied, which entails a dialogue of knowledges that contributes to the acknowledgement of difference and to the collective construction of agreements, both of which are fundamental for conciliation in equity. As a methodology based on the recognition of differences, cultural negotiation comes in handy when promoting alternatives and building new possibilities of professional action.

Palabras clave : community justice; cultural negotiation; dialogue of knowledges; popular education; social pedagogy; Social Work.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )