SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Estrategias para apoyar la escritura de textos narrativosEl emprendimiento y el bien común: ¿competencias complementarias o excluyentes? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

COUCEIRO-FIGUEIRA, Ana Paula  y  PEREIRA-SERRA, Maria Alice. The teaching-learning process of English in the first school cycle. A preliminary study. educ.educ. [online]. 2010, vol.13, n.1, pp.43-59. ISSN 0123-1294.

The article presents the results of a study on the perceptions and experiences of primary school teachers with respect to introduction of the English language at this level of schooling. The sample was comprised of eleven teachers from several schools in the city of Coimbra (Portugal), who were interviewed in depth. The information collected was subject to a qualitative analysis based on predetermined categories. The study concluded that teachers feel they are not sufficiently prepared to teach English to children who are so young. They believe doing so leads to indiscipline in the classroom and discourages students from learning the language.

Palabras clave : Bilingual education; teaching English; education policy; children's education; Portugal.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons