SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número71Memoria hegemónica y memoria social. Tensiones y desafíos pedagógicos en torno al pasado reciente en ChileHistoria reciente en la escuela colombiana: acercamiento a las nociones de memoria, historia y conflicto índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Educación

versión impresa ISSN 0120-3916

Resumen

DE AMEZOLA, Gonzalo  y  D'ACHARY, Claudia. Frozen Dictatorship. School Events, Commemorative Lessons and Bulletin Boards About the Latest Military Dictatorship of Argentina in Primary Schools in the Province of Buenos Aires (2008-2015). Rev. colomb. educ. [online]. 2016, n.71, pp.137-161. ISSN 0120-3916.

This paper deals with the introduction of the study of the last military dictatorship in primary schools in Argentina between 2008 and 2015. The research was conducted in public schools in the town of Malvinas Argentinas (urban district near the city of Buenos Aires) by analyzing sources (speeches, teaching portfolios, interviews with teachers, billboards) that allowed the study of the ceremonies held to commemorate the anniversary of the coup, and the lessons allusive to the topic which should be conducted for all students of those schools during those years.

Palabras clave : Recent history; military dictatorship; elementary school; commemorative ceremonies; lessons on the dictatorship period.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons