SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número1Políticas de salud mental y niñez en Argentina: nueva normativa y brechas en la implementaciónBarreras para el ejercicio físico en estudiantes universitarios de Manizales, Colombia: diferencias por programa académico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Hacia la Promoción de la Salud

versión impresa ISSN 0121-7577

Resumen

GONZALEZ-HOYOS, Dolly Magnolia  y  CUJINO-QUINTERO, Martha Lucia. Text Messages Validation and Adaptation for Breastfeeding Promotion. Hacia promoc. Salud [online]. 2022, vol.27, n.1, pp.118-128.  Epub 21-Abr-2022. ISSN 0121-7577.  https://doi.org/10.17151/hpsal.2022.27.1.9.

Objective:

to design and validate a text messages database to promote breastfeeding.

Materials and methods:

quantitative research, instruments validation type done in three phases: (1) creation of text messages from documental analysis, (2) validation of content with experts, (3) comprehension tests with pregnant and maternal women. The analyzed information was done with SPSS version 22.

Results:

the final database had 96 text messages, submitted to the content validation phase with the participation of 13 experts. The internal consistency was “very high” with Cronbach Alfa of 0.93. The results of comprehension tests showed an adequate understanding of messages by pregnant and maternal women.

Conclusions:

the quantitative results showed through Cronbach Alfa, and comprehension tests administered to pregnant and maternal women, allowed to keep all the messages elaborated in phase 0 of the research and justify their adequate use for the promotion of breastfeeding.

Palabras clave : Validation study; breastfeeding; text messages sending; information technology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )