SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número29Estrategia basada en teletrabajo para contribuir a la inclusión socio-laboral de los internos preliberados de la penitenciaria las heliconiasDiseño metodológico para la simulación del balance hídrico de una represa: caso Tunja, Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista científica

versión impresa ISSN 0124-2253versión On-line ISSN 2344-8350

Resumen

MACHIN-TORRES, Ivelisse Teresa. Tutor system for the application of programming through intelligence analysis. Rev. Cient. [online]. 2017, n.29, pp.219-229. ISSN 0124-2253.  https://doi.org/10.14483/udistrital.jour.rc.2016.29.a9.

The present article is part of a research for the development of an intelligent tutor system for the application of programming in the José Martí University of Sancti-Spíritus. The objective of the implementation of this system is to enhance the management knowledge related to programming issues and improve the orientation in solving problems in the university. In order to carry out the implementation of the intelligent tutoring system, the intelligent tutor systems currently in the programming area described the tools and technologies used in the developed solution (methodology, patterns, softwares, programming languages, etc.). It allowed an efficient implementation in a short time of the proposed system. The foregoing is reflected positively in a better student satisfaction and therefore in a higher performance in the teaching-learning process of the university.

Palabras clave : learning; education; multiple intelligences; data mining; information technologies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )