SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Revisión de la historia y aplicación de escuaramida en organocatálisisEvaluación del densificado de la madera de Gyrocarpus americanus Jacq. en su densidad y módulo de elasticidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista científica

versión impresa ISSN 0124-2253versión On-line ISSN 2344-8350

Resumen

GOMEZ-ZERMENO, Marcela Georgina  y  TOSCANO-MIRANDA, Raúl Emiro. Causes of dropout in research formative teams. Rev. Cient. [online]. 2018, n.32, pp.147-156. ISSN 0124-2253.  https://doi.org/10.14483/23448350.12830.

In this article, the results on the difficulties that cause dropout of student’s informative research teams in higher education are presented. The method chosen was qualitative research with a case study, using data collection techniques interviews, document analysis, observation and field notes. Among the findings of the investigation, it was found that: the desertion (disintegration) of a research team triggers serious problems in the studies, students have difficulty research, for example in the search for information, in teamwork, and for example, they have problems of coexistence.

Palabras clave : dropping out; research; knowledge management.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )