SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32La sociedad de la información y la comunicación en la educación: discursos que configuran al docente para la educación virtual: sujeción y subjetividadEnseñar y aprender sobre naturaleza de la ciencia mediante el análisis de controversias de historia. Resultados y conclusiones de un proyecto de investigación didáctica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista científica

versión impresa ISSN 0124-2253versión On-line ISSN 2344-8350

Resumen

ARAGON, Lourdes; JIMENEZ-TENORIO, Natalia; OLIVA-MARTINEZ, José María  y  ARAGON-MENDEZ, Maria del Mar. Modelling in Science Education: demarcation criteria and case study. Rev. Cient. [online]. 2018, n.32, pp.193-206. ISSN 0124-2253.  https://doi.org/10.14483/23448350.12972.

This paper presents, first a different characteristic elements based on the approach of educational modelling throughout a bibliography review. Secondly, a didactic proposal consisting of a total of 29 activities was analyzed. This proposal was proposed for the study of Sun and Earth but specially in the seasons phenomenon, with teachers in starting level from primary school. The experience tried to demonstrate, how the following design would be integrated in to the education by modelling, and in consequence extract the weaknesses and strength to improve the contents and its structure.

Palabras clave : modelling; models; seasons; Sun-Earth system; teacher initial training.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )