SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Adaptación al Cambio Climático e Integración de la Gestión de Riesgo de Desastres en la Educación de Negocios: un estudio de caso en la Fundação Getulio Vargas, BrasilPropuesta para introducir temas de gestión de riesgos de desastres en los programas de Maestría de ESAN Graduate School of Business índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


AD-minister

versión impresa ISSN 1692-0279

Resumen

TILCSIK, ANDRÁS. Teaching Disaster Risk Management: Lessons from the Rotman School of Management. AD-minister [online]. 2016, n.28, pp.127-140. ISSN 1692-0279.  https://doi.org/10.17230/ad-minister.28.6.

This article describes how disaster risk management topics are taught at the Rotman School of Management at the University of Toronto and thus highlights opportunities for developing similar course modules on disaster risk management at other institutions. An undergraduate and MBA elective course, titled Catastrophic Failure in Organizations, contains four modules that are directly relevant to disaster risk management. The first module focuses on the need to move from risk indifference to risk sensitivity. The second module considers the importance of business continuity and crisis management plans and explores their common shortcomings. The third module uses a case study to examine the topic of prospective risk management. The fourth module focuses on the vulnerability of supply chains and other complex systems to disaster risk. The article describes the details of implementing these modules and discusses opportunities for further integration of disaster risk management topics in other parts of the curriculum.

Palabras clave : Risk management; disasters; business continuity; business education.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons