SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Incorporación de la Gestión del Riesgo de Desastres a las Finanzas: Aplicación del Método de Opciones Reales para Proyectos Sensibles al Riesgo de DesastresEducación para la sostenibilidad en las escuelas de negocios indias: informe de la situación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


AD-minister

versión impresa ISSN 1692-0279

Resumen

VILLASANA, MARCIA et al. Mainstreaming disaster risk management in higher education. AD-minister [online]. 2016, n.28, pp.243-253. ISSN 1692-0279.  https://doi.org/10.17230/ad-minister.28.12.

Universities should actively participate in disseminating and fostering a culture for disaster risk management (DRM) among students and the community. Particularly in countries with high levels of risk, education plays a key role in raising awareness on the importance of preventing and implementing conscious risk management. Though the incorporation of DRM into the curricula, education programs become a mechanism to prepare students from a perspective of strengthening of values, citizenship, and social sensibility towards how disaster represents a disruption of the functioning of a community and impairs business activity. This paper presents the proposal for the integration of DRM of a private university in Mexico, one of the countries particularly susceptible to extreme hydrometereological and geological events. The proposal includes a concentration area for undergraduate business students, a mandatory introductory course for all business majors, and for the business community an executive education program for SMEs

Palabras clave : Disaster risk management; higher education; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons