SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.8 número1Caracterización de condiciones laborales de egresados de fisioterapia de la Universidad de Boyacá, ColombiaTecnología aplicada a un caso particular de discapacidad múltiple índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de Investigación, Desarrollo e Innovación

versión impresa ISSN 2027-8306versión On-line ISSN 2389-9417

Resumen

AVELLA-IBANEZ, Clara Patricia; SANDOVAL-VALERO, Erika María  y  MONTANEZ-TORRES, Carmenza. Web tools selection in order to create learning activities in Cybermutua. Revista Investig. Desarro. Innov. [online]. 2017, vol.8, n.1, pp.107-120. ISSN 2027-8306.  https://doi.org/10.19053/20278306.v8.n1.2017.7372.

Cibermutua is a cyber-museum developed for the Territorial Museum of the Northeastern Andes (Mutua), wich was designed as a space to know and explore the different urban, patrimonial and territorial realities of the Central-Eastern region of Colombia, contributing to the recovery of the cultural and urban heritage of the city of Tunja (Boyacá, Colombia). In order to reinforce the knowledge exhibited in the cyber-museum and generate interest among its users, digital learning activities were created that make use of free web tools. This article highlights the research process carried out in the selection of web tools for the creation of digital learning activities in the cyber-museum, presenting the results obtained during this process.

Palabras clave : learning; Museum; cyber-museum; cultural heritage; teaching software.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )