SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número13EL ESPÍRITU CIENTÍFICO EN LA PRIMERA INFANCIAPRÁCTICAS PEDAGÓGICAS MATEMÁTICAS DE PROFESORES DE UNA INSTITUCIÓN EDUCATIVA DE ENSEÑANZA BÁSICA Y MEDIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

CHAVES REMOLINA, Andrés Mauricio  y  PIRAQUIVE MONROY, Diana Carolina. Viotá: Pedagogical Possibilities Of A Reborn Paradise. Prax. Saber [online]. 2016, vol.7, n.13, pp.107-126. ISSN 2216-0159.

Viotá has been a scene of ideological struggles and of an extended process of violence characteristic of the armed conflict in Colombia that has affected the internal dynamics of the municipality, particularly the relationships between its people and their sense of belonging. In this context the subproject 'Identity and Cultural Heritage' -assigned to the project 'Design, implementation, management and projection of Research and Development (R & D) of the pilot program for the creation of productive projects in Central and west Cundinamarca, epicenter Viotá: Potentiating the City-region', by the Universidad Piloto de Colombia- proposed to generate, in 2014, teaching strategies from historical and cultural approaches in order to strengthen the collective identity, specifically articulated with two schools in the municipality. In this perspective, some methodological details are presented and the teaching strategy -formulated on the basis of the community's needs- is explained

Palabras clave : Education; pedagogy; history; identity; Viotá.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons