SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número22APRENDIZAJE Y FORMACIÓN VALÓRICA EN LA ENSEÑANZA MEDIANTE TUTORÍAS ENTRE PARESEDUCACIÓN PARA LA PAZ Y FORMACIÓN PROFESIONAL: APROXIMACIÓN DESDE LA INVESTIGACIÓN DOCUMENTAL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

ORTIZ, Angélica María Rodríguez  y  ORTIZ, Claudia Patricia Marín. Implementation Of an Interactive Model for Learning Mathematics Through Games. Prax. Saber [online]. 2019, vol.10, n.22, pp.115-142. ISSN 2216-0159.  https://doi.org/10.19053/22160159.v10.n22.2019.7693.

A synthesis of the results of a research project are presented. In such study, a fast and functional prototype was designed and implemented on the basis of the Bridging Design Prototype [BDP] approach proposed by Gómez and Tamblyn. The BDP of an interactive model for learning the multiplication tables was incorporated into a second-grade group of primary school by carrying out activities involving both students and teachers inside the classroom. The study focused on analyzing how this prototype strengthens the development of mathematical thinking skills in children while they learn the tables through games. Rapid ethnography was the research method utilized in the study given that it allows for participant observation in mathematics instruction.

Palabras clave : didactics; interactive model; cognitive processes; Bridging Design Prototype; mathematics instruction.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )