SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número24Competencias socioemodonales de maestros en formación y egresados de programas de educaciónEmociones en educación física desde la perspectiva constructivista: análisis de los currículos de España y Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Praxis & Saber

versión impresa ISSN 2216-0159

Resumen

IBARRA RIVAS, Luis Rodolfo. The ups and downs of emotional intelligence enlighten utopia. Prax. Saber [online]. 2019, vol.10, n.24, pp.271-295. ISSN 2216-0159.  https://doi.org/10.19053/22160159.v10.n25.2019.9282.

The purpose of this study is to enrich emotional intelligence theory. A contribution is made to emotional literacy by distinguishing words like impulse, affection, feeling, emotion, and affectivity. Likewise, the implications of such distinction in humanization are depicted. The research method is of a complex nature. Background information about emotional intelligence are presented; its limitations and potentialities such as the ups and downs of the psychologization of education, cognitive psychology, neuromyths, and the theory of emotional intelligence and feelings. This article calls for humanization of an altruistic humanity in the pursuit of a utopia.

Palabras clave : affectivity; education of tomorrow; intelligence; complex method; utopia.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )