SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.82 número194Efecto de la adición de V en la dureza, adherencia y el coeficiente de fricción de recubrimientos de VC producidos mediante deposito termo-reactiva/difusiónImpacto de las condiciones de trabajo en calidad de vida laboral: Caso del sector manufacturero de la Región Caribe colombiana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


DYNA

versión impresa ISSN 0012-7353

Resumen

CARO, Manuel F.; JOSYULA, Darsana P.  y  JIMENEZ, Jovani A.. Multi-level pedagogical model for the personalization of pedagogical strategies in intelligent tutoring systems. Dyna rev.fac.nac.minas [online]. 2015, vol.82, n.194, pp.185-193. ISSN 0012-7353.  https://doi.org/10.15446/dyna.v82n194.49279.

Pedagogic strategies are action plans designed to manage issues related to sequencing and content organization, specifying learning activities, and deciding how to deliver content and activities in teaching processes. In this paper, we present an approach to personalization of pedagogical strategies in Intelligent Tutoring Systems using pedagogical knowledge rules in a Web environment. The adaptation of pedagogical strategies is made based on a multilevel pedagogical model. An Intelligent Tutoring Systems called FUNPRO was developed to validate the multilevel pedagogical model. The results of empirical tests show that the multilevel pedagogical model enables FUNPRO to improve the process of personalization of pedagogical strategies, due to the reduction of inappropriate recommendations.

Palabras clave : Pedagogical strategy; Intelligent Tutoring System; multi-level pedagogical model; knowledge rules.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )