SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número76Cuando las transferencias tecnológicas fracasan. Aprendizajes y limitaciones en la construcción de Tecnologías para la Inclusión SocialMediación universitaria en redes locales de innovación: ¿Hacia un Sistema Tecnológico Social? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Humanística

versión impresa ISSN 0120-4807

Resumen

FRANCO-AVELLANEDA, Manuel. Museums, Artefacts and Society: How Is Its Educational Dimension Configured?. univ.humanist. [online]. 2013, n.76, pp.97-123. ISSN 0120-4807.

This article presents a theoretical and methodological approach to identify the educational dimension present in socio-technical systems. It specifically explores how this dimension is configured in the conceptualization, building and appropriation processes of interactive artifacts in museums and interactive centers of science and technology; which objectives are to to popularize techno-scientific knowledge. Methodologically, the article presents a case study based on three theoretical components: A social constructivist framework, reflections of the feminist critique of technology and Freirean pedagogy. The paper closes with some reflections about the tackled problem and suggests key points for future research.

Palabras clave : Popularization of Science; Social Studies of Science and Technology; Interactive Science and Technology Museums; Science and Technology Education; Popular science; Virtual museums; Learning from experience; Educational technology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )