SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número83Llevar La palabra. Un análisis de la relación entre las iglesias y la escolarización de niños indígenas tobas/qom y mbya-guaraní de ArgentinaProblemas, actores y decisiones en las políticas públicas. Marco de análisis para el estudio de los programas de crédito educativo en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Humanística

versión impresa ISSN 0120-4807

Resumen

INIGO, Luisa  y  RIO, Victoria. Schooling Extension and Compulsory Secondary Education in Argentina: the role of the Universalization of Reading and Writing Abilities. univ.humanist. [online]. 2017, n.83, pp.213-243. ISSN 0120-4807.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.uh83.eeoe.

This article approaches the relation between extending compulsory schooling and the development of reading and writing abilities in Argentina. First, it examines the universalization of these abilities in the capitalist society, and then it analyzes recent transformations in labor processes that underlie the extension of the average schooling years. Finally, it focuses on the Argentinean case, specifically on the role of secondary schooling in the development of reading and writing abilities. To this end, both secondary school basic curricular contents in Language and the results of the “Operativo Nacional de Evaluación” (national assessment census) regarding this subject are analyzed.

Palabras clave : reading and writing; schooling extension; secondary school; Argentina.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )