SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número29Estudio filológico para una edición crítica de Horas y Fronda lírica, de Julio FlórezLeer texto literario en la escuela: una experiencia placentera para encontrarse consigo mismo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


La Palabra

versión impresa ISSN 0121-8530

Resumen

GUZMAN MENDEZ, Diana Paola  y  MARIN COLORADO, Paula Andrea. Readers and School Textbooks during the first half of the XXth century in Colombia. La Palabra [online]. 2016, n.29, pp.185-197. ISSN 0121-8530.

Abstract This article presents aspects of the history of reading in Colombia during the first half of the twentieth century, and the characterization of specific reading practices during this period. Intellectuals of the governments of the Liberal Republic acted as essential cultural agents performing various campaigns that contributed to the expansion of the reading public: creating literacy programs, libraries and cultural missions. Within these literacy campaigns, major changes took place in the design and use of materials for the teaching of reading, which pointed at differentiating rural and urban readers.

Palabras clave : history of reading in Colombia; reading instruction; textbooks; reading public; libraries.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons