SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número56Free Will as Philosophical-Theological ConceptA “Third Way” towards Scientific Realism? The Pragmatic Proposal of Anjan Chakravartty índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Em processo de indexaçãoCitado por Google
  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO
  • Em processo de indexaçãoSimilares em Google

Compartilhar


Praxis Filosófica

versão impressa ISSN 0120-4688versão On-line ISSN 2389-9387

Resumo

MARGOT, Jean-Paul. Imitation Arts and Imitation of Art in Plato. Prax. filos. [online]. 2023, n.56, pp.79-100.  Epub 20-Abr-2023. ISSN 0120-4688.  https://doi.org/10.25100/pfilosofica.v0i56.12852.

An art whose essence is mimêsis, painting does not imitate, in a more or less “realistic” manner: the painter imitates reality, not as it is, but as it appears, he paints a phantasma, a simulation. Mimêsis considers the central question in Plato´s philosophy of the degrees of being: an imitation of appearance, painting moves away from reality and truth. Plato uses the concept of imitation to structure the system of essence and its reproductions.

Palavras-chave : Philosophy of art; Mimêsis; Ontology; Painting; Imitative techniques.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )