SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número2O ACAMPAMENTO LIBERTAD SIMÓN TRINIDAD, UM ESPAÇO TRANSCARCERÀRIO DO PÓS-CONFLITORECONFIGURAÇÃO DO CONFLITO ARMADO EM TEMPOS DE TRANSIÇÃO: NOVAS E ANTIGAS DINÂMICAS DE GRUPOS ARMADOS NÃO ESTATAIS E SEUS IMPACTOS NA VIDA COTIDIANA DA POPULAÇÃO CIVIL DE PUTUMAYO (COLÔMBIA) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Em processo de indexaçãoCitado por Google
  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO
  • Em processo de indexaçãoSimilares em Google

Compartilhar


Maguare

versão impressa ISSN 0120-3045

Resumo

CARRANZA, NICOLÁS FERNANDO. PHOTOGRAPHY, MEMORY, AND EMOTIONS: PAIN AND EMPATHY IN THE PHOTOGRAPHIC EXHIBITION "THE WITNESS" NICOLAS CARRANZA. Maguare [online]. 2022, vol.36, n.2, pp.127-159.  Epub 23-Dez-2022. ISSN 0120-3045.  https://doi.org/10.15446/mag.v36n2.102863.

In this article I study the interweaving of agents and agencies that takes place in "El Testigo" (The Witness), a photographic exhibition by Jesus Abad Colorado in the Claustro de San Agustin in Bogotá. Based on an ethnographic methodology combined with informal conversations with the public and fieldnotes, I explore and expose the key role of emotional experiences in the configuration of a memory space that prompts processes of sociocultural reshaping in favor of the fight for memory. By sharing painful experiences through narrative, this exhibition configures an emotional community that makes its public turn the unimaginable imaginable; it opens the possibility as well of thinking collectively in a possible and shared peace. This text finally draws attention to the way in which remembering necessarily entails feeling.

Palavras-chave : agency; armed conflict; emotional community; emotions; memory; photography; places of memory.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )