SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número79WRITING FROM BEHIND: PERMANENCE AND DURATION IN ELÁSTICO DE SOMBRA, BY JUAN CÁRDENASORAL LITERATURE: AN APOLOGY OF THE CONCEPT. PART I: THE FALSE ANALOGY índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Em processo de indexaçãoCitado por Google
  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO
  • Em processo de indexaçãoSimilares em Google

Compartilhar


Lingüística y Literatura

versão impressa ISSN 0120-5587versão On-line ISSN 2422-3174

Resumo

MOLINA MORALES, Guillermo. THE ANTIPOETIC MODULATIONS IN THREE COLOMBIAN POETS: ÓSCAR HERNÁNDEZ, JAIME JARAMILLO PANESSO, AND ANÍBAL ARIAS. Linguist.lit. [online]. 2021, n.79, pp.437-450.  Epub 22-Nov-2022. ISSN 0120-5587.  https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n79a24.

This article studies the works of Óscar Hernández (1925-2017), Jaime Jaramillo Panesso (1938), and Aníbal Arias (1948). In Las contadas palabras, Hernández uses antipoetic elements to develop a populist rhetoric that maintains the poet’s elevation. In Antipoemas de un malevo, Jaramillo Panesso immerses himself in urban and marginal environments with a documentarian vocation and some achievements based on ambivalence. In Motivos ajenos a la voluntad, Arias transmits violence in the poetic form itself, through gruff fragments that appear to have little literary elaboration. As a whole, these works make a change in the antipoetic line of Colombian literature.

Palavras-chave : Óscar Hernández; Jaime Jaramillo Panesso; Aníbal Arias; Colombian poetry; antipoetry.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )